-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)
-آيا عمر جاودانه و آب حيات و اين كه حضرت خضر از آب حيات نوشيد و عمر جاودانه يافت درست است؟

(0)
-چه كسي در آخرت بهره مند وبي بهره مي باشدچرا؟(0)
-چرا ما نمي توانيم شناخت دقيق و كاملي از عالم , آخرت داشته باشيم ؟(0)
-با تامل و دقت در انسان و طبيعت روشن مي شود كه انسان همواره در پي دفع ضرر ازخود و جلب منافع است و از اين طريق حيات خود را حفظ كرده , به بقا ادامه مي دهد . امـا از آنـجـا كه دفع ضرر و جلب منفعت في حد نفسه نمي تواند انسان رابرانگيزد و به عمل وادار سـازد خـداوند اعمال را همراه با لذت يا رنج قرار داده است و انسان در پي لذت برمي آيد و مثلا با خـوردن و آشاميدن و زناشويي كردن لذت مي برد و از اين طريق در حقيقت حيات و بقاي خود را ادامه مي دهد . امـا اگـر فـرض كـنيم انسان نه دچار ضعف و بيماري شود و نه نابود گردد , كما اينكه در جهان آخـرت چنين است ديگر لذت ها فايده اي براي او ندارند , زيرا لذت ها در دنيا براي اين بودكه انسان تشويق به عمل شود تا به بقاي خود ادامه دهد . بنابراين چرا خداوندهمواره انسان را به لذت هاي گوناگون جهان آخرت وعده مي دهد در حاليكه اين لذت هادر آنجا فايده اي ندارند ؟(0)
-چـگـونه ممكن است امر جاويداني كه ابتداي آن روز قيامت است كه در آن آسمان و زمين از ميان مي روند , به بقاي آسمان و زمين مقيد شود ؟(0)
-چرا عدم ايمان به آخرت , موجب عذاب ابدي مي شود ؟(0)
-آيا انسان ها در آخرت هم مثل اين دنيا از اختيار برخوردارند؟(0)
-آخرين مرحله كمال انسان در آخرت چيست ؟(0)
-عقب ماندگان ذهني و كودكان در آخرت در چه حالي هستند؟(0)
-آيا در جهان آخرت با همين تركيب حاضر مي شويم ؟(0)

مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.

  کد مطلب:31711 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:16

چرا با اينكه خداوند عادل است بعضيها را به خاك مذلت مينشاند و بعضيها مرفه؟

بعضي را از كودكي كور و گنگ و لال ميآفريند؟



پرسشي كه غالباً در عصرها اذهان را به خود متوجه ميسازد در مورد برخي از نا برابري اجتماعي است. آيا نابرابريها بر خلاف عدل الهينيست؟آيا لازمةعدل الهي اين است كه همة افراد از جنبة جسمي، مالي، سلامتي و ... يكسان باشند و هيچ گونه تفاوت و اختلافيدركارنباشد؟آيا مسؤول اين نابرابريها جز قضا و قدر الهي چيز ديگري ميتواند باشد؟همةاين پرسشها دو علتاساسي دارد:

1. عدم توجه به كيفيت و چگونگي قضا و قدر الهي: معمولاً پرسشگر تصور ميكند كه مثلاً ثروتها مستقيماً و بدون وساطت هيچ سبب و عاملي از خزانة غيب الهي حمل ميشود و بين انسانها تقسيم ميگردد. همينطور سلامتيها، زيباييها، قدرتها، مقامها، محبوبيتها و ساير كمالات و خوبيها در اين جا به اين نكته توجه نشده است كه هيچ نعمتي چه مادي و چه معنوي، مستقيماً از خزانة غيب تقسيم نميشود، بلكه قضاي الهي، يك نظام و تشكيلاتي بوجود آورده است كه منشاء يك سلسله سنتها و قانونها شده، استحقاقها، شايستگيها و كوششها ميزان و ملاك قرار گرفته است و هر كسي هرچه بخواهد بايد از مجراي اين نظام و تشكيلات و ميزانها بخواهد.

2. عدم توجه به مقام و موقعيت انسان به عنوان يك موجود مسؤول و تلاشگر براي بهتر كردن زندگي خود و مبارزه با عوامل طبيعت از يك طرف و مبارزه با عوامل سوء اجتماعي و بدكرداريها و سختگيريهاي افراد انسان از طرف ديگر:

اگر در جامعه نابرابريها است، اگر برخي منعماند و كشتي كشتي نعمت در اختيار دارند و برخي مفلس و با دريا دريا محنت دست به گريبان هستند، اين قضاي الهي نيست كه مسؤول آن است، بلكه اين انسان آزاد، مختار و مسؤول است كه موجب اين نابرابريها است.

برگرفته از جهان بيني توحيدي،استاد مطهري (















































مطالب این بخش جمع آوری شده از مراکز و مؤسسات مختلف پاسخگویی می باشد و بعضا ممکن است با دیدگاه و نظرات این مؤسسه (تحقیقاتی حضرت ولی عصر (عج)) یکسان نباشد.
و طبیعتا مسئولیت پاسخ هایی ارائه شده با مراکز پاسخ دهنده می باشد.